widgets

quinta-feira, 14 de maio de 2009

PEACE WITH GOD - Hymn: "Wonderful Peace" - (Gloriosa Paz)








O SENHOR É A NOSSA PAZ

(The Lord is Our Peace)

(Salmo 29:11; Isaías 9:6,7; Miquéias 5:5a; João 14:27; Romanos 5:1; 
Efésios 2:13-18;  Colossenses 1:19,20; 3:12-15; 
2 Tessalonicenses 3:16; Hebreus 12:14 ...)




• English

- "Psalm 29:11 The LORD will give strength unto his people; the LORD will bless his people with peace."

- "Isaiah 9
6 For unto us a child is born, unto us a son is given: and the government shall be upon his shoulder: and his name shall be called Wonderful, Counsellor, The mighty God, The everlasting Father, The Prince of Peace.
7 Of the increase of his government and peace there shall be no end, upon the throne of David, and upon his kingdom, to order it, and to establish it with judgment and with justice from henceforth even for ever. The zeal of the LORD of hosts will perform this."

- Micah 5:5a "And this man shall be the peace,..."

- "John 14:27 Peace I leave with you, my peace I give unto you: not as the world giveth, give I unto you. Let not your heart be troubled, neither let it be afraid."

- "Colossians 3
12 Put on therefore, as the elect of God, holy and beloved, bowels of mercies, kindness, humbleness of mind, meekness, longsuffering;
13 Forbearing one another, and forgiving one another, if any man have a quarrel against any: even as Christ forgave you, so also do ye.
14 And above all these things put on charity, which is the bond of perfectness.
15 And let the peace of God rule in your hearts, to the which also ye are called in one body; and be ye thankful."



• Português

- "Salmo 29:11 O Senhor dará força ao seu povo; o Senhor abençoará o seu povo com paz."

-" Isaías 9
6 Porque um menino nos nasceu, um filho se nos deu; e o governo estará sobre os seus ombros; e o seu nome será: Maravilhoso Conselheiro, Deus Forte, Pai Eterno, Príncipe da Paz.
7 Do aumento do seu governo e da paz não haverá fim, sobre o trono de Davi e no seu reino, para o estabelecer e o fortificar em retidão e em justiça, desde agora e para sempre; o zelo do Senhor dos exércitos fará isso."

- "Miquéias 5:5a "E este será a nossa paz...."

- "João 14:27 Deixo-vos a paz, a minha paz vos dou; eu não vo-la dou como o mundo a dá. Não se turbe o vosso coração, nem se atemorize."

- "Colossenses 3
12 Revestí-vos, pois, como eleitos de Deus, santos e amados, de coração compassivo, de benignidade, humildade, mansidão, longanimidade,
13 suportando-vos e perdoando-vos uns aos outros, se alguém tiver queixa contra outro; assim como o Senhor vos perdoou, assim fazei vós também.
14 E, sobre tudo isto, revestí-vos do amor, que é o vínculo da perfeição.
15 E a paz de Cristo, para a qual também fostes chamados em um corpo, domine em vossos corações; e sede agradecidos."




O Segredo da Paz  

(The Secret of Peace) 

Salmo 119:165; Provérbios 16:7 Mateus 5:9; 

Romanos 12:18; 14:19; 15:13; Hebreus 12:14; ...)

Provérbios 16:7 Sendo os caminhos do homem agradáveis ao Senhor, 

até a seus inimigos faz que tenham paz com ele.” [ARC]

“Proverbs 16:7  When a man's ways please the Lord,

 he maketh even his enemies to be at peace with him. [KJV]






"Paz como um rio..." 
(Peace like a river..."








 Versículos Bíblicos - (Bible Verses): 



• English 

• Wonderful Peace
Words & Music: Haldor Lillenas




1) English








1. Coming to Jesus, my Savior, I found

Wonderful peace, wonderful peace;

Storms in their fury may rage all around,

I have peace, sweet peace.

 

 Peace, peace, wonderful peace, 

Peace, peace, glorious peace;

Since my Redeemer has ransomed my soul,

I have peace, sweet peace.

  

2. Peace like a river, so deep and so broad,

Wonderful peace, wonderful peace;

Resting my soul on the bosom of God,

I have peace, sweet peace.

 

3. Peace like a holy and infinite calm,

Wonderful peace, wonderful peace,

Like to the strains of an evening psalm,

I have peace, sweet peace.

 

4. Gone is the battle that once raged within,

Wonderful peace, wonderful peace;

Jesus has saved me and cleansed me from sin,

I have peace, sweet peace.


2) Português


• Português - (Letra 1)

 

1. Longe de Deus, eu andava sem luz

No mundo vil de ilusão,

Quando eu me encontrei com Jesus

Que me deu o perdão!

 

Paz, paz, gloriosa paz! 
Achei o Salvador!

Desde que Cristo minh'alma salvou

Tenho paz e amor.

 

2. Em Cristo achei alegria sem fim,

Seu terno amor, gozo me traz!

Por fé no sangue vertido por mim

Tenho plena paz!

 

 

3. Maravilhosa é a paz de Jesus

Em tempo bom, na aflição!

Corre uma fonte de paz, vida e luz

No meu coração!

 

 

4. Paz como rio, e calma sem fim

Eu recebi! Glória ao Senhor!

Tenho agora bem dentro de mim

Paz de Deus e amor.

 

 

• Português - (Letra 2 - Trad. Paulo. L. Macalão)




1. Crendo em Cristo Jesus, vim obter

Gloriosa paz, perfeita paz;

'Inda que dores açoitem meu ser,

Tenho doce paz!

 

 

Paz, paz, gloriosa paz;

Paz, paz, perfeita paz!
Desde que Cristo minh'alma salvou.
Tenho doce paz! (doce paz!)

 

2. Paz insondável, qual um grande mar,

Gloriosa paz, perfeita paz;

Posso nos braços repousar,

Tenho doce paz!

 

 

3. Paz inefável de Deus, que faz bem

Gloriosa paz, perfeita paz;

Que dá alento à alma também,

Tenho doce paz!

 

 

4. E, nos conflitos com o tentador,

Gloriosa paz, perfeita paz,

Cristo Jesus me fará vencedor,

Tenho doce paz!














Filipenses 4:7 e a paz de Deus, que excede todo o entendimento, guardará os vossos corações e os vossos pensamentos em Cristo Jesus.  [AA]

Philippians 4:7 And the peace of God, which passeth all understanding, shall keep your hearts and minds through Christ Jesus. [KJV]













Nenhum comentário: