widgets

quinta-feira, 22 de maio de 2008

He Touched Me - (Ele Tocou-me)












1. A CURA DE DOIS CEGOS (Mateus 9:27-31)



• Two Blind Men Healed (vv 27-31)


- “Matthew 9
27 When Jesus departed from there, two blind men followed Him, crying out and saying, “Son of David, have mercy on us!”
28 And when He had come into the house, the blind men came to Him. And Jesus said to them, “Do you believe that I am able to do this?”
They said to Him, “Yes, Lord.”
29 Then He touched their eyes, saying, “According to your faith let it be to you.” 30 And their eyes were opened. And Jesus sternly warned them, saying, “See that no one knows it. ”

31 But when they had departed, they spread the news about Him in all that country.”


• A Cura de dois Cegos (vv 27-31)



- "Mateus 9
27 Partindo Jesus dali, seguiram-no dois cegos, que clamavam, dizendo: Tem compaixão de nós, Filho de Davi.
28 E, tendo ele entrado em casa, os cegos se aproximaram dele; e Jesus perguntou-lhes: Credes que eu posso fazer isto? Responderam-lhe eles: Sim, Senhor.
29 Então lhes tocou os olhos, dizendo: Seja-vos feito segundo a vossa fé.
30 E os olhos se lhes abriram. Jesus ordenou-lhes terminantemente, dizendo: Vede que ninguém o saiba.
31 Eles, porém, saíram, e divulgaram a sua fama por toda aquela terra."


2. JESUS E UM CEGO DE NASCENÇA (João, Cap. 9)














































Tanque de Siloé - (Siloam Pool)

• Jesus Cura um Cego de Nascença (vv 1-12)



- "João 9
1 E passando Jesus, viu um homem cego de nascença.
2 Perguntaram-lhe os seus discípulos: Rabi, quem pecou, este ou seus pais, para que nascesse cego?
3 Respondeu Jesus: Nem ele pecou nem seus pais; mas foi para que nele se manifestem as obras de Deus.
4 Importa que façamos as obras daquele que me enviou, enquanto é dia; vem a noite, quando ninguém pode trabalhar.
5 Enquanto estou no mundo, sou a luz do mundo.
6 Dito isto, cuspiu no chão e com a saliva fez lodo, e untou com lodo os olhos do cego,
7 e disse-lhe: Vai, lava-te no tanque de Siloé (que significa Enviado). E ele foi, lavou-se, e voltou vendo.
8 Então os vizinhos e aqueles que antes o tinham visto, quando mendigo, perguntavam: Não é este o mesmo que se sentava a mendigar?
9 Uns diziam: É ele. E outros: Não é, mas se parece com ele. Ele dizia: Sou eu.
10 Perguntaram-lhe, pois: Como se te abriram os olhos?
11 Respondeu ele: O homem que se chama Jesus fez lodo, untou-me os olhos, e disse-me: Vai a Siloé e lava-te. Fui, pois, lavei-me, e fiquei vendo.
12 E perguntaram-lhe: Onde está ele? Respondeu: Não sei."


- "João 9:25 Respondeu ele: Se é pecador, não sei; uma coisa sei: eu era cego, e agora vejo."


• Jesus Heals a Man Born Blind (vv 1-12; 25)



- "John 9
1 And as Jesus passed by, he saw a man which was blind from his birth.
2 And his disciples asked him, saying, Master, who did sin, this man, or his parents, that he was born blind?
3 Jesus answered, Neither hath this man sinned, nor his parents: but that the works of God should be made manifest in him.
4 I must work the works of him that sent me, while it is day: the night cometh, when no man can work.
5 As long as I am in the world, I am the light of the world.
6 When he had thus spoken, he spat on the ground, and made clay of the spittle, and he anointed the eyes of the blind man with the clay,
7 And said unto him, Go, wash in the pool of Siloam, (which is by interpretation, Sent.) He went his way therefore, and washed, and came seeing.
8 The neighbours therefore, and they which before had seen him that he was blind, said, Is not this he that sat and begged?
9 Some said, This is he: others said, He is like him: but he said, I am he.
10 Therefore said they unto him, How were thine eyes opened?
11 He answered and said, A man that is called Jesus made clay, and anointed mine eyes, and said unto me, Go to the pool of Siloam, and wash: and I went and washed, and I received sight.
12 Then said they unto him, Where is he? He said, I know not."


- "John 9:25 He answered and said, Whether he be a sinner or no, I know not: one thing I know, that, whereas I was blind, now I see."

3. PORTANTO, devemos ir ao Senhor com plena confiança na Sua ajuda (conforme, também, Salmos 34:6; 55:22; Hebreus 4:14-16):


- "Psalm 34:6 This poor man cried, and the LORD heard him, and saved him out of all his troubles."

- “Salmo 34:6 Clamou este pobre, e o SENHOR o ouviu, e o salvou de todas as suas angústias.”















• Ele tocou-me (He touched me)
Letra & Música: William J. Gaither


http://www.biblestudycharts.com/SH_He_Touched_Me_v1.html


http://www.biblestudycharts.com/SH_He_Touched_Me_v2.html



• Inglês


1. Shackled By a Heavy burden,
'Neath a load of guilt and shame,
Then the hand of Jesus touched me,
And now I am no longer the same.



He touched me, O he touched me,
And O the joy that floods my soul!
Something happened, and now I know,
He touched me and made me whole.



2. Since I met this Blessed Savior,
Since he cleansed and made me whole,
I will never cease to Praise him;
I'll shout it while eternity rolls.



3. He touched me, O he touched me,
And O the joy that floods my soul!
Something happened, and now I know,
He touched me and made me whole.




• Português



1. Eu andava triste e cego
Não podia enxergar.
Mas a mão de Deus tocou-me.
Meus olhos cegos iluminar.



Tocou-me, sim, tocou-me;
e a paz de Deus minh’alma encheu.
Transformado e agora eu sei
Tocou-me, e a salvação me deu.


2. Desde que Jesus tocou-me,
a minh’alma p’ra salvar.
Através da minha vida,
Seu grande nome hei de louvar.


He Toched Me (Ernie Haase & SSQ + Gaither Vocal Band)




He Touched Me (by The Gaither Vocal Band/Mark Lowry




He Touched Me (Piano solo)















Nenhum comentário: